Nowy „paradygmat” ochrony konsumenta na rynku finansowym w świetle zmian regulacyjnych i instytucjonalnych po kryzysie finansowym 2007–2009
DOI:
https://doi.org/10.26485/SPE/2018/109/7Słowa kluczowe:
financial crisis; consumer protection; financial market; credit market; Directive 2014/17/EU, European Standardised Information Sheet ESIS; the annual percentage rate of chargeAbstrakt
W tekście autorka zabiera głos w dyskusji na temat wprowadzenia nowego paradygmatu ochrony konsumenta na rynku usług finansowych. Podejmuje próbę oceny reform wprowadzanych po kryzysie w latach 2007– 2009 w Europie i w Stanach Zjednoczonych, które przyczyniły się do powstania szczegółowych i bardziej rozbudowanych regulacji prawnych oraz nowego instytucjonalnego sposobu jego ochrony Szczególne miejsce wśród regulacji zajmuje dyrektywa 2014/17/UE wprowadzająca regulacje doradztwa, przejrzystości informacji przy wykorzystaniu standardowego arkusza informacyjnego oraz zasady odpowiedniości i adekwatności w usługach kredytowych.
Liczba pobrań
Brak danych dotyczących pobrań.
Pobrania
Opublikowane
2019-05-01
Jak cytować
Pachuca-Smulska, B. (2019). Nowy „paradygmat” ochrony konsumenta na rynku finansowym w świetle zmian regulacyjnych i instytucjonalnych po kryzysie finansowym 2007–2009. Studia Prawno-Ekonomiczne, 109, 107–126. https://doi.org/10.26485/SPE/2018/109/7
Numer
Dział
ARTYKUŁY - PRAWO